oliviaelli

Kategori: träning

gymdebut

Helloo! Måndag igen och jag slutade redan kl 11, skönt. Därefter gick jag en sväng på stan och sen åkte jag hem för gym med Linnéa.
Blev crosstrainer och lite övningar, skönt att vara på banan igen! Sedan åkte jag hem och tog ut hunden och resterande av kvällen har jag bara vilat.
Kände att jag verkligen behövde det! Snart är det sängdags innan en lång skoldag imorgon, kiss and hugs. xx

MYPROTEIN +

 

JULAFTON!! Hämtade mitt paket som innehöll proteinbarsbars med mandel och vaniljsmak. Beställde som sagt fel haha, men det funkar!!
Provsmakade en innan och de var faktiskt rätt goda så winwin! Ni hittar barsen här.

 

Morningpowerwalk +

Godmorgon! Startade dagen med en powerwalk tillsammans med min syster och hunden. 
Nu: Brunch.


Ha en fin dag! / O

Vemdalen dag 1 - videoblogg

Hej sötisar! Idag kom vi fram till Vemdalen, som idag har bestått av sol, grillning, skidåkning (såklart) och vurpor.
Gjorde en videoblogg som omväxling och glöm inte att kolla i HD! Puss puss.


En lista om träning och hälsa

I mina öron när jag tränar?
Denna här crossfitlistan, favoritlåten är Last Resort med Papa Roach! Uppskattar också AC/DC ;)

I min träningsväska?
Skor, gymhandskar, en storflaska vatten, ibland en proteinbar, handduk, tvål, lurar och gymnyckeln.

Favoritmuskel?
Det har varierat så mycket under detta året. Just nu är det rygg men jag börjar uppskatta mage mer och mer.

Mål med träningen?
Tjejmilen i september, ta 100 kg marklyft, må bra och känna mig pigg!

Favoritövning?
MARKLYFT ALLA DAGAR!

Favoritmat?
Oj, svår fråga, älskar mycket olika mat hehe. Kyckling och ris är ju perfa efter gymmet men gillar också lax och pasta!!

Mina inspirationskällor?
Många på instagram, både fitnesskonton och hälsokonton!!

Då mår jag som bäst?
När jag känner resultat av träningen och när jag klarar av något jag aldrig jag trodde att jag skulle!

Favoritkonditionsträning?
Löpning! Tycker det är så sjukt gött att ta ut sig på det viset.

Favoritidrott?
Har aldrig idrottat typ, men om gymmet räknas: Count it in!

Mitt bästa kosttips?
Ät det du vill, ingen annan ska säga åt dig vad du ska stoppa i dig. Ät lite av allt och njut lite extra när du känner för det! Gör det som känns bäst för dig. 

Favoritmellis?
Svårt att välja, mellis är min number two efter frukost!! Keso, yoghurt eller kvarg med något gott, frukt, knäckebröd, questbars och proteinbars överlag och havregrynsgröt.

Då tränar jag allra helst
?
När jag känner för det. Spelar inte så stor roll när det är, bara det finns lagom med utrymme och tid.

Favoritlivsmedel?
Frukt faktiskt, big love.

Mitt motto?
"Wake up with determination, go to bed with satisfaction." 

En fredagskväll unnar jag mig gärna?
En stor påse med godis! Gärna surt och choklad.

Hälsa för mig…
…är när man mår bra, insidan och ut. Det spelar ingen roll om man inte gillar träning eller kvarg, hälsa för mig är att man mår bra på sitt sätt. Idag förknippas hälsa ofta med att man måste träna hårt och ofta och äta nyttigt men jag anser att en varierad livsstil är det bästa! Hälsa är så indivduellt, olika människor mår bra av olika saker. 

Därför tränar jag?
För att känna mig pigg och glad, för att bli starkare och för att se förbättring!

Detta skulle jag vilja utöva?
Jag hade lätt velat tävla i bikinifitness inom en snar framtid! Jag hade också velat börja träna riktig crossfit.



Bilder från google och weheartit.

Favoritidrottare?
Jag vet inte haha.

Så sover jag?
Minst 8 timmar/natt, annars orkar jag knappt nästa dag haha! Sover som en bebis, gärna tidigt på kvällar och upp tidigt på morgonen.

Detta klara jag mig inte utan:
Stöd från mina nära och kära! Hade aldrig kommit hit där jag är idag utan dom. Jag hade inte heller klarat mig utan min viljestyrka och mina ambitioner!

Där tränar jag helst?
I sporthallens gym, i elljusspåret och på Gemlas gym.

Detta tränar jag allra helst i?
Ett par snygga tights, en skön t-shirt, mina gymskor och ett par lurar!

Backattack!

Gooooodmorgon! Eller goddag kanske man ska säga. Idag ringde klockan 07.30 och en timme senare var jag och Becka på gymmet. Körde rygg, axlar och mage, så himla kul med motivation igen! Därefter åkte vi hem och åt lite och socialiserade oss med de andra i uterummet. Det var så pass varmt att jag började svettas haha, vilket väder! Underbart.

Nu ska jag rensa min garderob, städa rummet och ikväll ska jag förhoppningsvis träffa min saknade Jonna. Ha en fin dag!

Fruktbollar!

Hej hej hallå! Idag var det jobb mellan 9-13 igen och det gick finemang! Nu sitter jag i Alvesta, äter fruktbollar och inväntar tåget till Gemla (drygt med 50 min väntetid..), sen ska jag till min bebe. Ikväll blir det lite gym innan vi stänger av kontoret för idag. Puss!

Q&A

Hej! Vart gymmar du någonstans?
För jag har för mig att du gymmar både i värnamo och i växjö men är det på samma gym, eller är det två olika? :)

Hej! Jag gymmar på två olika gym, ett i Värnamo och ett i Gemla.
Hemma så gymmar jag i Sporthallen och i Gemla så gymmar jag på Hälsogymmet.
Fick ett gymkort där i julas så att jag kan träna både hemma och när jag är hos Claes, smart va?! :)

Tips på bra magövningar +

Jag har personligen svårt att träna magen: dels för att det är rätt tråkigt (hehe) och för att det inte känns särskilt mycket.
För ett tag sen visade min pojkvän den här videon med magövningar! Har provat den ett par gånger och det finns level 2, level 3 videos osv.. Superbra, rekommenderar! 


Morgoncardio

Hej alla fina! Verkade vara något krabb med for.me igår men nu verkar det funka iallafall.. Vaknade igår med tanken av att köra rygg men insåg snabbt att jag inte hade den tiden. Istället tog jag ut vovven på en löprunda, 4 km blev det! Därefter körde jag lite mage, har hittat en skitjobbig övning som jag kan dela med mig av senare.

Vid 12 var det lunch hos mormor i form av potatisgratäng och kyckling. <3 Vi satt där och tjötade en stund innan jag satte mig på tåget till Gemla! På kvällen var det 20-årsfest som gällde vilket var väldigt trevligt och nu så sitter jag här med en sovande Claes bredvid mig. Idag blir det släktkalas och plugg, pusselipuss!

Legday + dagens föning!

Tjo hej! Var i skolan i 50 minuter idag, väldigt ovärt men gött ändå att sluta så pass tidigt! Jag tog tåget hem och drog till gymmet för legday och idag fick jag inte ont i ryggen av knäböj. Det märks att jag börjar bli starkare i ryggen nu vilket känns väldigt bra! Därefter åkte jag hem, åt lite och pussade Claes hejdå.

Nu har jag precis pluggat lite och ikväll väntar hemmagjord pizza och mys med familjen! Hoppas ni har haft en bra dag.

Dagens uppgift i skolan: volym och lite lockar! // Gymselfie, haha standard.

6 tips som gör träning till en rutin


1. Gör träningen till något kul

För att göra träningen till en rutin måste man tycka det är roligt på ett eller annat sätt.
Det säger sig själv att det inte fungerar i längden att träna något som man inte tycker är kul. Hitta en träningsform som du trivs med.
Fundera inte så mycket på hur många kalorier du förbränner på en träningsform du ändå inte tycker om.
I längden kommer du vinna på något du tycker om att träna.

2. Skaffa en träningspartner
Studier har visat att man känner högre motivation genom gruppträning.
Känner du inte för att träna i grupp kan du ta med din kompis till gymmet eller ut i joggingslingan.
Genom ha en träningspartner kan träningen bli mer social och man kan samtidigt peppa varandra till att prestera bättre.
Man är inte alltid pigg på att träna och då är det alltid bra att ha en partner som drar med en till träningen. När man väl kommit satt igång brukar segheten lätta.

3. Notera dina framsteg
Vad är inte mer motiverande än framstegen som kommer sakta men säkert.
För att hålla koll på dina framsteg kan det vara bra att föra en dagbok över träningen.
Hur snabbt springer du nu? Hur mycket klarar du lyfta nu? Gå sedan tillbaka i din bok och se över din utveckling.
Det kommer säkerligen vara motiverande.

4. Planera din träning
Vissa dagar är man mer upptagen än andra. Välj ut ett par dagar då du vet att du har tid att träna så inget annat kommer emellan.
Spontan träning brukar oftast leda till att man skjuter fram det tills det inte blir något alls.

5. Prioritera din träning
Prioritera din träning framför saker som du själv vet med dig är mindre viktiga, förstås inom rimliga ramar.
Strunta i dåliga ursäkter och fullfölj det du har planerat.

6. Tänk långsiktigt
Att tänka badsäsong varje vår eller solsemester varje höst gör att man ofta blir besviken.
Träning handlar inte bara om det yttre utan även om det inre. Att må bra och hålla sig frisk är viktigt, ta hand om dig själv.



Repost here.

gym and food with my babe

Hej på er! Första skoldagen avklarad, så skönt. Det var en tuff dag, somnade nästan på sista lektionen haha stabilt! Började med lite frisör, därefter historia och natur och avslutade med teori i frisör. Fick sluta en timme tidigare så hann med ett tidigare tåg hem till Claes! Vid halv 4 drog vi till gymmet och idag blev armar, axlar och mage. Efter gymmet laddade vi upp med ris och kyckling, favoriten! Fick prova på en BCAA han hade med, Pinâ Colada från Aldrig Vila. Rätt god faktiskt!

Nu har jag precis slipat på hans frisyr och snart blir det väl kvällsmat tror jag. Hoppas ni haft en bra torsdag!