oliviaelli

Kategori: travels

- Scotland 16 -

Hej alla fina! Nu är jag hemma i Sverige igen efter en fantastisk resa with ma bigsister. Vi har hunnit med en hel del;
Shoppat, gått på bio, ätit massa gott, gått en promenad vid havet, ätit årets första glass, haft mellomys och varit på en skottländsk pub.
Har fått se jättemycket, Skottland är ett helt fantastiskt land!

Tappade mitt pass på flygplatsen när jag kom men det återfanns och jag kom hem i säkert förvar.. Man ska ju alltid lära sig något!
Jag är så stolt att jag vågade sätta mig på flyget helt ensam och ta mig fram på egen hand. Man växer så otroligt mycket och nu vet jag att jag kan resa själv i framtiden också!

Reste i 14 timmar igår så var helt slut när jag kom hem. Är ledig idag vilket är så himla skönt!
Nu ska jag springa en runda och därefter ska jag klippa lite. Ha en fin dag. xx

jag har bokat resa till...

... SKOTTLAND! Wow, det är helt otroligt faktiskt.
Min syster flyttade nyligen dit för studier och det ska bli så himla roligt att hälsa på!
Idag är det 34 dagar kvar tills jag lyfter och denna gången ska jag resa helt ensam..  Det ska bli spännande. Nu börjar nedräkningen.

Gran Canaria

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag skrev här och det har hänt väldigt mycket, både omtumlande och roliga saker.
Jag och C har gjort slut vilket är väldigt tråkigt men det var bäst så just nu. Jag spenderat mycket tid med mina fina vänner och nu är jag precis hemkommen från Gran Canaria.
Har haft en toppenvecka med god mat, fint väder och härligt sällskap. Jag undrar hur mycket bacon och pizza jag har ätit denna veckan, så värt haha!

Snart är höstlovet över men först blir det lite jobb bland annat. Ha en fin dag så hörs vi snart igen.

64 days left..

Att det endast är 64 dagar kvar tills planet lyfter till Gran Canaria känns helt ofattbart! På höstlovet ska min familj, mina kusiner och min mormor ta en tripp till Gran Canaria tillsammans.
Alla ser mycket fram emot detta jättemycket, särskilt mormor eftersom hon inte varit iväg på det sättet och för att det är hennes 75-årsdag som vi firar! Längtar..

Kreta part 2 +

Sikten från parasollet i Elafonissi! // Stranden. // <3

Vi firade vår 1-årsdag med fiskspa! // Middagen och bild från resturangen, så himla fint var det! Och gott hihi.

Åt lunch nästan vid stranden sista dagen. // En till pussbild. // Från flygplanet påväg hem.

Hand i hand i stan. // Mitt lilla hjärta, hur fin är han inte? // Och där sa vi adjö till hotellet.

Kreta part 1 +

Hej på er! Tänkte visa bilderna från vår resa till Kreta så here you go! Nu önskar man verkligen att man kunde spola tillbaka tiden..

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vår utsikt på flyget // Min stjärna // Ännu en utsikt men denna gång från vår balkong.

En dag åkte vi på snorkelutflykt och fick se massa spännande bl.a. ett vrak av ett krigsflygplan. // Avnjöt varsin cosmopolitan på balkongen // Ännu en snorkelbild.

En liten selfie innan utflykt till Elafonissi! // Den traditionella moussakan, så himla gott!! // Framme i Elafonissi, Europas femte finaste strand.

Fortsättning följer...

Elafonissi +

Torsdagen på resan så åkte vi utflykt till Elafonissi - Europas femte finaste strand.
Vi var uppe med tuppen och sedan väntade en bussresa med både stopp och kultur!

Vid klockan 11 var vi framme och vi spenderade 4 timmar på den vackra stranden. Man kunde knappt tro vad man såg, det var så vackert!
Det var lika vackert som på bilderna, om inte vackrare. Rekommenderar att besöka om ni åker till Kreta!

Mobilbilder.

27 days

Idag är det exakt 27 dagar till planet lyfter till inget mindre än - KRETA!
Tanken är att jag och C ska bo på ett litet hotell i Agia Marina med gångavstånd till Platanias, blir perfekt!
Längtar verkligen supermycket nu till varmare grader och lite semester. Behöver uppdatera garderoben innan bara!

throwback - Rhodes

♥ Köpte ett av mina älsklingsarmband i Lindos.
 Besteg ett akropolis, jisses vilken utsikt!
 Hur det såg ut från vår balkong på hotellet.
 Lite ego, solbränd och ljust hår. Saknar!